8 שנות מאסר בלבד למתכנני פיגוע תופת בממילא

    שלום בידמן No Comments on 8 שנות מאסר בלבד למתכנני פיגוע תופת בממילא
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בירושלים היום החליט לגזור עונש מאסר בפועל של שמונה ועשר שנים נגד אחמד רישק ואיסמעיל אבו מפלפל, תושבי מזרח ירושלים שתכננו והחלו להוציא לפועל פיגוע תופת בקניון ממילא.

    "צר לנו שבית המשפט בוחר פעם אחר פעם להקל בעונשם של מחבלים ולגזור עליהם עונשי מאסר קלים על עבירות ביטחוניות חמורות ונסיון לרצח המוני של ישראלים בפיגועי טרור. עמדתנו היא שזו ענישה קלה מאוד אשר מנוגדת גם לערכי הצדק וגם לאינטרס הביטחוני הבסיסי של ישראל והצורך לייצר הרתעה משמעותית בקרב מחבלים פוטנציאלים.

    אנו קוראים למערכת הצדק והחוק לעשות "חישוב מסלול מחדש" ולהפנים שהעונשים המקלים מצטרפים לשלל ההטבות בכלא ולאפשרות לשחרור מוקדם- התוצאה הבלתי נמנעת לצערנו היא עוד ועוד פיגועי טרור" .

    באלמגור מציינים שרמת הענישה בולטת בקולתה לעומת ענישה קפדנית בפרשה אחת ויחידה במגזר היהודי.

    אליהו ניסים תחקירן משפטי באלמגור: "בנסיון היחיד שהיה במגזר היהודי לבצע פגוע נקמה המוני נידונו אנשי הקבוצה למאסרים של 15-13 שנה שהם גדולים בחומרת והם עדיין בכלא בלא שיחרורים מוקדמים לעומת המחבלים הפלסטינים שעונשיהם על עברות דומות קלים יותר ובסוף הם גם משתחררים בעסקות שחרור ומחוות."

    ד"ר אריה בכרך אב שכול ומראשי הפעילים באלמגור: "מוזר שלמרות שמערכת החוק מתייחסת בדרך כלל ביתר חומרה לפשעים הנעשים כשהם נעשים והופכים למכת מדינה, דווקא מול פשעים במגזר הפלסטיני והטרור- מתהפכים היוצרות ומערכת המשפט משדרת סוג של קלות ראש ואפילו נופך של הבנה, לפשעים הנעשים על רקע אידיאולוגי פלסטיני."



    0 תגובות